Независимо дали ви харесва или не, семейният SUV се превърна в предпочитан избор за много купувачи, които търсят автомобил, който може да прави всичко. Независимо дали става дума за тежка работа в училище, пътувания до сметището, теглене на камион или пътуване на дълги разстояния по магистралата, тези високопроходими машини са като у дома си. Много от тях печелят точки за готовността си да се справят със зимни условия и леко пресечен терен.проверка на винетка
1. Land Rover Discovery Sport
Discovery Sport е базовото ниво на Land Rover, но това не означава, че не притежава характерните за марката възможности, комфорт или чар.
Фейслифтиран за 2019 г., Discovery Sport седи на същата PTA платформа като Range Rover Evoque, но не е загубил нито една от характеристиките, които харесахме в оригинала. Той все още е с по-високо возене от много от своите опоненти, осигурява по-добра видимост и има проходимост, която е почти ненадмината. И макар че зад волана се усеща по-скоро като традиционен SUV, всъщност се управлява по впечатляващо подреден начин, с точно управление, добър контрол на каросерията и изненадваща пъргавина.vigneta bulgaria
Интериорът е практичен, а огромното предимство е, че се предлага със седем места за тези, които имат нужда от тях. Сега автомобилът е получил и така необходимата премиум привлекателност и е оборудван с най-новата инфоразвлекателна система Pivi Pro на Land Rover, която му помага да се чувства подобно на най-висококласните предложения на Range Rover.rovinieta bulgaria
Бензиновите и дизеловите двигатели вече са допълнени от 48V мекохибридна архитектура в опит да се подобри икономията на гориво и производителността, но особено елегантният P300e plug-in хибрид е отличителната версия, благодарение на добре разработената интеграция, която позволява плавен преход между бензиново и електрическо задвижване. Въпреки това, заявеният пробег от 34 мили не е водещ в класа (и го поставя в 12-процентовия диапазон на BiK), а освен това необходимостта от разполагане на двигателя и акумулаторната батерия означава, че при тази версия няма опция за седем места.
2. Hyundai Santa Fe
От марка с изгодна цена до истински премиум играч – главоломният напредък на Hyundai през последното десетилетие почти не може да се повярва. И все пак е необходимо само да разгледате бегло Santa Fe, за да оцените колко далеч е стигнала южнокорейската фирма. Победител в нашите награди на Autocar за 2022 г., наскоро обновеният SUV се отличава с отличителен външен вид, просторен и класен салон, както и с гама от електрифицирани задвижвания, които са толкова финансово привлекателни за частни купувачи, колкото и за клиенти на автопаркове.винетки
Това не е най-вълнуващият автомобил за шофиране, но кормилното управление е леко и прецизно, а Hyundai се справя със завоите с изненадващо спокойствие за нещо толкова високо и тежко. Той е най-добър, когато се движи спокойно, което не е никак лошо, ако вземете предвид неговите семейни качества. Сравнително мекото окачване може да стане малко некомфортно върху наистина трудни повърхности, но през останалото време Santa Fe е изискан и релаксиращ спътник, който е толкова щастлив, че може да се придвижва из града, колкото и да предприема дълги пътувания. Предлага се избор между 1,6-литров хибриден двигател с възможност за включване и „самозареждане“, като този с възможност за включване има мощност 262 к.с. и пробег от 36 мили на електричество (което означава, че не може да се възползва от най-ниската данъчна ставка за служебни автомобили PHEV от 8%). Налице е дори немодерен 2,2-литров дизел, въпреки че този мускулест агрегат е чудесен за теглене и все още е най-добрият вариант за тези, които навъртат голям годишен пробег.винетка проверка
3. Audi Q5
Трудно е да се открият недостатъци в един толкова класен и всестранно развит автомобил като Audi Q5, въпреки че леко безвкусното управление е това, което ще му попречи да се хареса на по-запалените шофьори. Този недостатък обаче не попречи на Q5 да подражава на продажбения успех на своя предшественик, който се превърна в най-продавания автомобил в своя сегмент в почти всяка страна, в която се предлагаше.
Въпреки че е скъп вариант с дълъг списък с опции, Q5 е тих, практичен и желан, с изключителен финес при шофиране и качество на материалите. А ако предпочитате SUV автомобилите си с малко повече стил и по-малко полезност, вече има и версия Sportback с раздвижен покрив.
Q5 получи доста мащабен фейслифт за 2020 г., като под капака му се появиха леко хибридни двигатели с повишена ефективност, някои нови цифрови технологии в салона и по-широка трапецовидна радиаторна решетка в предната част. Голямата дизелова версия 40 TDI получи увеличение на мощността с 14 к.с. като част от това преразглеждане и остава изискан, комфортен, уверено работещ и лесен за шофиране семеен автомобил, докато 2,0-литровият бензинов 45 TFSI е енергичен и плавен автомобил.
Plug-in хибридът 50 TFSIe е с особено плавна работа, като електрическият двигател и 2,0-литровият бензинов турбомотор с четири двигатели се комбинират, за да произведат малко по-малко от 300 к.с. Въпреки това, с пробега си от 39 мили само на електричество, Audi се разминава с най-ниската данъчна ставка за фирмени автомобили от 8%, като вместо това попада в по-високата ставка от 12%.
4. BMW X3
Какво е това: прилично управляем SUV от среден клас? Преди BMW да се заеме с производството на SUV автомобили, идеята щеше да е на границата на смешното, но X3 е с подредена привлекателност по отношение на управлението.
X3 има задвижващи агрегати с много мощност и производителност. По-малкият дизелов двигател може да бъде малко нерафиниран, но многоцилиндровите M40d и M40i са бързи и плавни.
Всъщност BMW е автомобил на контрастите, като в единия край на скалата е изцяло електрическият iX3, в другия – доста чудовищният X3 M с 503 к.с., а между тях има и хибридна версия с възможност за включване към електрическата мрежа. И все пак за повечето от тях най-подходящи за X3 са конвенционалните четирицилиндрови бензинови и дизелови двигатели, въпреки че все по-немодерният 3,0-литров редови шестцилиндров дизел в 30d все още е ненадминат като рафинирана и ефективна мускулатура. Който и X3 да изберете, той ще се управлява елегантно и прецизно, но все пак е по-щастлив да се движи спокойно, отколкото да бъде каран на дръжките на вратите си.
5. Jaguar F-Pace
Първият SUV на Jaguar се появи на пазара с типично добро управление през 2016 г., както и с много пространство в салона и външен вид, които го изстреляха в позицията на най-продавания модел на Jaguar, докато не беше изпреварен от по-малкия SUV E-Pace.
Има един или два детайла, които малко влошават цялостното усещане от шофирането, сред които някои неразличаващи се четирицилиндрови дизелови двигатели, колеблива автоматична скоростна кутия и леко нервно, шумно шофиране в някои спецификации. Но Jaguar направи много за привлекателността на F-Pace в рамките на големия си фейслифт в средата на жизнения цикъл през 2021 г., като добави много по-богат интериор и значително подобрена информационно-развлекателна система – и разширена гама двигатели, която сега включва въртящ се редови шестцилиндров дизелов двигател Ingenium и бензинови предложения, както и четирицилиндров хибриден бензинов двигател. Последният е подобрен съвсем наскоро с добавянето на по-голяма батерия с капацитет 19,2 kWh, което увеличава обявения пробег на електромобил до 40,4 мили и вкарва автомобила в групата на служебните автомобили с 8% BiK.
За балансирано шофиране в града и извън него дизеловият D300 все още е нашият избор, докато леко хибридните четирицилиндрови дизели имат по-добра управляемост и рафинираност, отколкото преди.
Бързият F-Pace SVR е абсолютен бунтар и прекрасен пример за брилянтно изпълнен SUV, преливащ от драматизъм на V8, въпреки че жаждата и бомбастичността му означават, че ще трябва да се радвате да ме отбележат като почитател на видимото потребление.