Влез в акаунта си

Еволюцията на автомобилния дизайн

Автомобилите са изминали дълъг път от създаването си през 19 век. От едноместно превозно средство, вдъхновено от конска каруца, до електрически автомобили, превозните средства са се трансформирали значително. В тази еволюция автомобилният дизайн играе основна роля и остава в челните редици. Първоначално дизайнът на автомобилите е бил скромен, отговарящ само на основните нужди; въпреки това непрекъснатите подобрения в дизайна доведоха до превозните средства, които виждаме днес. Въпреки това, трансформацията на дизайна на автомобилите също доведе до създаването на различни типове каросерии, включително SUV, хечбек и купета.проверка на винетка

Нека се потопим малко по-дълбоко в историята на автомобилния дизайн и да разработим подробно пътуването на трансформацията.

ГРАНИЦА НА ЕВОЛЮЦИЯТА НА ДИЗАЙНА НА АВТОМОБИЛИТЕ
Следва пълната хронология, разказваща историята на автомобилния дизайн.винетки

ЗОРАТА НА АВТОМОБИЛИТЕ (КРАЯ НА 19-ТИ ВЕК)
Светът се запознава с автомобилите едва в края на 19 век. По това време дизайнът на автомобила е вдъхновен от конска каруца и е фокусиран върху функционалността. Въпреки това през 1908 г. Хенри Форд разкрива модела T, един от първите масово произвеждани автомобили с правилна каросерия. В колата имаше два реда седалки, половин врати, волан и предно стъкло. Въпреки че дизайнът на Model T на Ford беше основен, той проправи пътя за бъдещите автомобили. Автомобилите от тази епоха се отличават с повдигнати кабини и дълги капаци, придружени от заоблени фарове.винетка проверка

Ford Model T, един от най-ранните автомобили
Ранните превозни средства са вдъхновени от конски каруци и имат големи качулки
ВДЪХНОВЕН ДИЗАЙН ОТ АРТ ДЕКО (1920 ДО 1930)
Както личи от името, епохата между 1920 и 1930 г. е вдъхновена от арт деко. Отличителният дизайн беше очевиден в автомобилите с изпъкнали линии и форми, увеличавайки аеродинамиката на автомобила. Нещо повече, използването на иновативни материали и пищни орнаменти бяха достатъчни, за да направят превозните средства елегантни, луксозни и елегантни.vinetki.bg

Това беше ерата, когато ръчно изработените коли бяха по-често срещани. Въпреки това малко водещи марки от онова време се фокусираха върху производството на персонализирани луксозни превозни средства, а не върху масово производство.

Наред с принципите на арт деко, използването на материали като алуминий, неръждаема стомана, кожа и магнезий увеличава издръжливостта на автомобила и намалява общото тегло.

Rolls Royce Phantom от ерата на Арт Деко
По време на ерата на арт деко марките се фокусират върху производството на ултра луксозни превозни средства, украсени със скъпи орнаменти
ДИЗАЙН НА АВТОМОБИЛ С ФОРМАТА НА КУРШУМ (1930 ДО 1940)
Времето след Втората световна война на Голямата депресия е отразено в дизайна на автомобила. По време на Голямата депресия автомобилните марки преминаха от арт деко към по-аеродинамичен дизайн. Рационализираните каросерии на автомобили с наклонени решетки, плавни предни и задни калници и фарове с форма на куршум стават все по-често срещани.bulgaria vignette

Следвоенна кола с форма на куршум
След Втората световна война аеродинамичните автомобили с форма на куршум придобиха бърза популярност сред клиентите
ЗЛАТНАТА ЕРА НА ДИЗАЙНА (1940 ДО 1960)
Следвоенната ера донесе нова надежда и оптимизъм за автомобилните производители и това беше очевидно в автомобилния дизайн. Автомобилът става по-дълъг, по-широк и по-нисък с футуристичен външен вид. Освен това наличието на задни перки и хромирани декоративни елементи създава усещане за скорост и движение в съвременните автомобили. Марките предлагат и автомобили в по-ярки цветове като оранжево, розово и тюркоазено.

Днес тези автомобили от тази епоха са известни като класически автомобили и все още са източник на дизайнерско вдъхновение за много съвременни превозни средства. Емблематични автомобили като Chevrolet Bel Air и Mercedes-Benz 300 SL са едни от емблематичните автомобили на епохата. Ако също се интересувате от закупуване на автомобили от тази епоха, ето някои топ места за закупуване на класически автомобили в Дубай и други емирства.

Chevrolet Bel Air от златната ера
В златната ера по-широките решетки на радиатора са били обичайни белези в дизайна на автомобила
ДИЗАЙН НА СПОРТНИ АВТОМОБИЛИ (1960-ТЕ ДО 1970-ТЕ)
През 60-те до 70-те години на миналия век мускулестите автомобили стават мейнстрийм със спортен екстериор. Предната част на тези автомобили беше заострена с контури, преминаващи от предния край към задния край. Стоманени брони и големи радиаторни решетки допълваха цялостния външен вид на автомобила. Основната причина да направим тези автомобили аеродинамични е да се погрижим за по-голямата пъргавина, осигурена от мощния V8 двигател.

За да научите повече за тези коли, прочетете нашия блог на All About Muscle Cars в ОАЕ.

Мускулеста кола
Muscle cars са проектирани да се погрижат за по-пъргавия V8 двигател, намиращ се под капака
ЕРАТА НА КУТИЙНИТЕ АВТОМОБИЛИ (1970-ТЕ ДО 1980-ТЕ)
Петролната криза беше в своя пик през това време, задължавайки автомобилните марки да преосмислят своите дизайнерски стратегии. Тази празнина беше запълнена от дизайна на малките автомобили на японски автомобилни марки като Toyota. Кутийният екстериор беше подкрепен от ясно изразени контури на каросерията, преминаващи отпред към задницата.

Наред с компактните седани с квадратен екстериор, хечбековете също добиха популярност по време на петролната криза. VW Beetle, Renault 5 и Fiat 127 са няколко примера за компактни превозни средства, които станаха популярни поради петролната криза.