Влез в акаунта си

Бърза статия за Елфи Турс №2

В периода юли-август 2023 г. наситеността на ОТА е намаляла с 8,3 %, като наличните оферти са се увеличили с 10 %, а средните цени – с 14,5 %. Положителен резултат за летния туризъм, въпреки предизвикателствата, породени от спада на италианския пазар, за който свидетелства спадът на цифровите следи.туристическа агенция

Това лято туризмът в Италия даде положителни резултати. Тези резултати обаче не оправдаха очакванията.

И тези тенденции със сигурност привлякоха интереса на повечето национални вестници, което ги накара да предоставят обширни материали за това явление през последните месеци.почивки 2024

И така, какво доведе до този спад в наситеността на ОТА в Италия?

Мнозина изказват предположения, че италианците са се отказали от почивка в родината си в полза на други дестинации, включително Албания, Гърция и Хърватия.

Доколко обаче това твърдение е точно?

За да стигнем до същината на въпроса, се консултирахме със собствената си платформа за управление на дестинации D/AI Destinations, като щателно проучихме всички данни, събрани от 1 юли до 20 август 2023 г.

Фокусирахме се основно върху фактори като цени на хотелите, нива на заетост, наситеност на ОТА, анализ на настроенията и демографски данни за лицата, които са писали отзиви през този период от време.

Сравнихме и различни видове туристически дестинации като крайбрежни райони, планини, езера и градове на изкуството, за да разберем дали има някакви разлики в данните.

Август 2023 г: Глобален растеж и забавяне на италианския пазар
Туризмът в Италия се развива сравнително добре, но не толкова добре, колкото през същия период на миналата година. Данните за юли съвпадат с тези от 2022 г., но с навлизането в август се забелязва спад на резервациите в онлайн туристическите агенции и ръст на непродадените стаи.

Данни за туризма в Италия през 2023 г. – 1 юли – 20 август спрямо 2022 г.

-8,3% в насищането на ОТА, особено забележимо след втората половина на юли, докато се наблюдава 10% ръст на обявите, налични за продажба в онлайн порталите, макар и с малко по-малко увеличение през август
+14,5 % в средните цени за настаняване
-2,5 % от онлайн отзивите са дело на италианци, докато чуждестранните пазари запазват стабилност
Спадът на цифровите коментари и отзиви на италианци, който е ясно отражение на пазарните тенденции, категорично предполага реално намаляване на местните вътрешни пътувания.